Activitati extracurriculare

PROGRAMUL NAȚIONAL „ȘCOALA ALTFEL” Anul școlar 2017-2018 (pdf)

Programul activităţilor educative care se vor desfășura sub egida Centenarului Marii Uniri și în contextul preluării de către România a președinției Consiliului Uniunii Europene propuse pentru anul şcolar 2017-2018 și în perspectivă pentru anul școlar 2018-2019 (aici)

Activitati educative- an scolar 2017-2018 (pdf)

ȘCOALA ALTFEL- SĂ ȘTII MAI MULTE, SĂ FII MAI BUN! (pdf)

coperta fata

 
tabara G.L.O.W.
 „Asociatia Cuza organizeaza tabara de dezvoltare personala GLOW 2012”

 

Concursul CEA MAI FRUMOASA CLASA”  organizat in data de 16 decembrie 2011

Tabăra G.L.O.W – Gălăciuc 2011

 La iniţiativa voluntarului de la Corpul Păcii care activează în şcoala noastră, în perioada 17 -23 iulie 2011 s-a derulat cea mai importantă activitate a unui proiect şcolar ce vizează dezvoltarea personală prin activităţi non-formale, Tabăra G.L.O.W. (Girls Leading Our World – Fetele care pot conduce lumea).

Obiectivul general al proiectului, ca şi scopul taberei, a fost acela de a ajuta tinerele să-şi dezvolte abilităţile de socializare, de leadership, să câştige încredere în ele însele şi să îşi mărească respectul de sine; de asemenea, s-a urmărit încurajarea preocupărilor comunitare, pentru ca fetele să devină cetăţeni activi în cadrul comunităţii lor.

Proiectul s-a adresat unui grup de 35 de fete, eleve din clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a din liceele oraşului Bârlad, care au fost selectate pe baza unui formular de aplicaţie conceput de coordonatorii proiectului. Aceştia au avut în vedere recomandarea unor cadre didactice din liceele de provenienţă ale fetelor, dar şi motivaţia lor de participare.

Activităţile s-au desfăşurat conform unui program stabilit pe zile şi ore, fiind coordonate de un număr de zece formatori – şase profesori români printre care un psiholog şcolar şi patru voluntari ai Corpului Păcii. Zilnic, programul a început cu activitatea de înviorare – exerciţii de yoga – şi a continuat cu seminarii interactive desfăşurate atât cu grupul întreg, de 35 de fete, în prima parte a zilei, cât şi cu grupuri de câte 9 fete, după-amiaza.

Dimineaţa, au fost abordate următoarele teme:

între10,00 -11,15:

–         Leader & leadership – coordonatori – Irina Chiriac şi Juli Johnson;

–         Hărţuire sexuală – coordonatori – Doina Acasandrei şi Amanda Tulin;

–         Statutul femeilor în România –coordonator – Mihaela Oportov;

–         Procesul decizional – coordonator – Anca Sandu;

iar între11,30 – 13,00:

–         Diversitatea şi şansele egale – coordonator – Amanda Tulin şi Chelsea Cates;

–         Nutriţie – coordonatori – Irina Chiriac şi Amanda Tulin;

–         Viitorul meu şi stabilirea obiectivelor – coordonatori – Doina Acasandrei şi Chelsea Cates;

–         Soluţionarea conflictelor şi relaţionarea – coordonator – Mona Vrînceanu.

După- amiaza, s-au desfăşurat:

între 15,00 – 16,00

– pregătirea Spectacolului Talentelor ;

între 16,00 – 17,15:

–         Sănătatea femeilor – coordonatori – Doina Acasandrei şi Amanda Tulin;

–         Comunicarea – Element esenţial în existenţa umană – coordonator –Anca Sandu;

–         Relaţii sănătoase – coordonator – Mona Vrînceanu;

–         Creaţie – coordonator – Daniela Tetiva;

între 17,30 – 18,00:

–         Stima de sine – coordonator – Mona Vrînceanu;

–         Educaţie estetică/Modă – coordonator – Doina Acasandrei;

–         Decorare tricouri – coordonatori – Irina Chiriac, Rebecca  Stanislaw;

–         Creaţie – coordonator – Daniela Tetiva. 

După cină, au avut loc vizionări de filme, jocuri interactive, iar în ultima seară activităţile s-au încheiat cu Spectacolul Talentelor, un foc de tabără şi discotecă.

Pe durata taberei, coordonatorii au observat şi încurajat latura spontană, non-formală a comportamentului şi personalităţii adolescentelor, au cunoscut şi rezolvat, în mare parte, dificultăţile de adaptare sau relaţionare ale fetelor. De asemenea, s-a dezvoltat, în rândul elevelor, spiritul creativ, exprimarea în diverse moduri a unei opinii proprii şi susţinerea acesteia, capacitatea de organizare, dar mai ales modul de interrelaţionare.

 

This text will be replaced